به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۲۱۱۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
شهرستان گچساران با توجه به داشتن صنعت نفت و تعداد زیاد کارگران در این صنعت باید به کسب مهارت و ارتقای مهارت توجه بیشتری کند.
خبردنا : مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حلقه گمشده بین صنعت، کار و دانشگاه است.

به گزارش"خبردنا"، فرج‌الله راد در نشست بررسی چالش‌ها و مهارت فنی‌وحرفه‌ای استان درگچساران افزود: اهداف و ماموریت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ارائه مهارت آموزشی به جویندگان کار و تدوین استاندارهای آموزشی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر 70 آموزشگاه فعال، 90 رشته و 20 حرفه و بالغ بر 2 هزار مربی در آموزشگاه‌های سطح استان مشغول به فعالیت و آموزش هستند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: 6 هزار استاندارد آموزشی زیر نظر اداره کار تدوین شده است.

راد عنوان کرد: مرکز فنی و حرفه‌ای استان متعهد شده که بیش از 4 میلیون  و 130 هزار نفر ساعت در طول یک سال نیروی مهارت‌جو را آموزش دهد.

وی گفت: از این تعداد 50 درصد زیر نظر بخش خصوصی و 50 درصد زیر نظر بخش دولتی است که آموزش در بخش دولتی رایگان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: هر ارگان و شرکت آموزشی که ارائه مهارت آموزشی می‌دهند باید از آموزش و فنی و حرفه‌ای مجوز دریافت کند.

راد بیان کرد: بر اساس قانون آموزشگاه فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های موازی با آموزشگاه‌های خصوصی را حذف کرده است.

وی افزود: شهرستان گچساران با توجه به داشتن صنعت نفت و تعداد زیاد کارگران در این صنعت باید به کسب مهارت و ارتقای مهارت توجه بیشتری کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه وبویراحمد ادامه داد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای حلقه گمشده بین صنعت، کار و دانشگاه است.

نشست بررسی چالش‌های مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور رئیس کانون‌ انجمن‌های صنفی کشور، فرماندار گچساران و مدیران آموزشگاه‌های خصوصی برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: