به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۰۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
زارعی:
زارعی افزود: هر چند که اقدمات ناصحیحی پیش از این از طرف وزارت علوم صورت گرفته بود که بعدها اصلاح شد .
خبردنا: نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حذف برخی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی توسط وزارت علوم ناصحیح و غیر علمی می باشد .

به گزارش"خبردنا" ، غلام محمد زارعی  گفت : اقدام وزارت علوم در حذف برخی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ناصحیح و غیر علمی است که ممکن است با حذف این رشته ها لطمات جبران ناپذیری بر پیکره این دانشگاه وارد شود.

زارعی با اعلام اینکه در گذشته نیز شاهدنظیر این اقدامات از طرف وزارت علوم بوده ایم افزود: هر چند که اقدمات ناصحیحی پیش از این از طرف وزارت علوم صورت گرفته بود که بعدها اصلاح شد .

وی به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای کشور اشاره کرد و گفت :در استانهای کشور بار آموزش عالی بر دوش دانشگاه آزاد بوده است ؛که این دانشگاه بدون اتکا به منابع دولتی و صرفا با اتکا درآمدهای مالی خودشان فعالیت می کنند که اگر در این اقدام وزارت علوم تجدید نظر نشود ،دانشگاه آزاد زمین گیر خواهد شد و خسارات جبران ناپذیری بر پیکره دانشگاه وارد خواهد آمد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نسبت به اصلاح اقدام وزارت علوم اظهار امیدواری کرد و افزود: بعد از تعطیلات مجلس ،قطعا نمایندگان مجلس سوالاتی خواهند داشت و درخواست خواهیم کرد که این اتفاق اصلاح شود .

غلام محمد زارعی اضافه کرد : بازتاب این حرکت وزارت علوم غیر مثبت خواهد بود چرا که نگرانی هایی در بین دانشجویان و خانواده آنان بوجود خواهد آمد .

زارعی بیان کرد :بر نا پخته بودن تصمیم وزارت علوم در این زمینه مجددا تاکید می کنم ،و نکته بسیار مهمتر اینکه دانشگاه آزاد به لحاظ کاهش تعداد نسبتا معقولی دانشجو که در سطح کشور داشت می تواند با ارائه مقاطع ارشد دانشگاه را اداره کند ،تا با فراغت بال به حیات خود ادامه دهد که تعطیلی برخی رشته ها مشکلات دوچندانی برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی در پایان گفت : پیشنهاد داریم وزارت علوم هر چه سریعتر نسبت به اصلاح این بخشنامه و دستورالعمل اقدام کند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۵
0
0
اگر یک کار خوب کرده باشه همینه تاره اگر وزارت علوم کل دانشگاه آزاد را منحل کنه تازه به وظیفه قانونی خود عمل کرده است. دانشگاه آزاد فقط مغازه ای شده و تولید مدرک می کند رشد بیسوادی پناه جامعه ناشی از معامله گری دانشگاه آزاد است ،علم کجای کاره.
نام:
ایمیل:
* نظر: