به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۸۰۹۷
|
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد:
باحضور سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه وبویراحمد و مسئولان محلی؛ کتابخانه عمومی روستای شهدای قیام در شهرستان لنده افتتاح شد یک باب کتابخانه عمومی در روستای قیام شهرستان لنده با حضور سرپرست کتابخانه های عمومی استان، بخشدار مرکزی شهرستان و مسئولان محلی و خانواده شهید فرهمندی افتتاح شد.
به گزارش خبردنا، کتابخانه عمومی شهدای روستای قیام درشهرستان لنده در زمینی به مساحت 237مترمربع و با زیربنای 108متر مربع با حضور یاسر رحیمیان سرپرست کتابخانه های عمومی استان، عادل مرادی بخشدار مرکزی شهرستان لنده و اهالی فرهنگ دوست روستا و خانواده شهید فرهمندی افتتاح شد.

یاسر رحیمیان سرپرست کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با رویکرد و نگاه ویژه به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته کشور، حرکتهای خوبی را در ایجاد و افتتاح  کتابخانه های عمومی در چند سال اخیر داشته است و این نهاد علاوه بر ایجاد کتابخانه های روستایی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه  مفید در روستاها را مد نظر داشته است.

وی تصریح کرد: این سیاست و رسالت فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد نیزخوشبختانه در چند سال اخیر اتفاق افتاده است و چندین کتابخانه روستایی توسط نهاد کتابخانه های عمومی افتتاح و به بهره برداری  رسیده است که مورد استفاده جوانان روستا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.  

رحیمیان با اشاره به کتابخانه عمومی شهدای روستای قیام ادامه داد: ساختمان این کتابخانه توسط فردی خیر و با همیاری دهیاری روستا واگذار شده است که امروز شاهد حضور پرشور کودکان و جوانان وسایر مردم روستا در این افتتاح هستیم و این نشان از علاقمندی اهالی به رونق مطالعه و استفاده از اوقات فراغت خود دارد.

عادل مرادی بخشدار مرکزی شهرستان دنا نیز در این مراسم نیز گفت: این اولین کتابخانه روستایی در شهرستان لنده است که باید مراتب تقدیر خود را از دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به خاطر این کتابخانه روستایی داشته و به ایشان ابراز داشته باشیم .

مرادی افزود: با افتتاح مکانهای فرهنگی و ورزشی امکان مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها در چند سال اخیر فراهم شده که این نشان ازبرکت نظام جمهوری اسلامی ایران که در راس آن تدابیر مقام معظم رهبری و دغدغه های ایشان در توجه به کارهای عمرانی و فرهنگی در روستاهاست.

 گفتنی است این کتابخانه عمومی با دستان مادر شهید فرهمندی  که ازشهدای دفاع مقدس و از اهالی همین روستا است، افتتاح شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: