به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۷۶۷۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران ظرف مدت 15 روز زمان دارند مصوبات را بررسی و مکلف به طرح، مطالعه دقیق و میزان منابع پروژه هستند.
خبردنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای اداری که در زیلایی برگزار شد با انتقاد از عدم حضور هلال احمر در این نشست گفت: هلال احمری که در روز خوش نباشد وای به روزی که مردم در تنگنا باشند.

به گزارش "خبردنا"، علی‌محمد احمدی در نشست شورای اداری بخش مارگون به مسائل و مشکلات دهستان زیلایی بویراحمد پرداخت و اظهار کرد: مدیران استان هر 6 ماه یا یکسال یکبار به این منطقه سفر کنند که حضور آنها هم موجب دلگرمی مردم و هم شناخت کامل از منطقه می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای رفع محرومیت در همه نقاط استان برنامه‌ریزی خواهیم کرد به همین دلیل روز چهارشنبه هفته جاری میزبان مهندس سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان خواهیم بود  و از ظرفیت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای رفع محرومیت از استان استفاده خواهیم کرد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای رفع محرومیت از زیلایی پروژه‌هایی تعریف خواهیم کرد، افزود: 50 درصد اعتبارات این پروژه‌ها از طریق دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و 50 درصد دیگر از استان تأمین خواهد شد.

احمدی با اشاره به تصویب 13 مصوبه در دفتر مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری برای دهستان زیلایی گفت: برخی از دستگاه‌های استان به مکاتبات پاسخ دادند و برخی با ادبیات غیرمسؤولانه با این موضوع برخورد کردند که مدیران این را بدانند هر کدام از مدیریت‌های استانداری از جمله مدیران حوزه استاندار مکاتبه انجام دهند به مثابه مکاتبه استاندار است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران ظرف مدت 15 روز زمان دارند مصوبات را بررسی و مکلف به طرح، مطالعه دقیق و میزان منابع پروژه هستند.

وی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 50 کیلومتر از راه دهستان زیلایی نیازمند بهسازی و آسفالت است که علیمردانی مدیرکل راه این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهد بر روی جاده زیلایی همان تاکیدی را دارم که بر روی پل سوم بشار کردم ضمن اینکه مدیرکل راه و شهرسازی با اخلاقم آشنا است و می‌داند 15 روز دیگر این موضوع را پیگیر می‌کنم پس دست پر باشید.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به دومین مصوبه دهستان زیلایی اشاره کرد و افزود: روستاهای این دهستان زیاد و پراکنده است به همین دلیل آموزش و پرورش افراد واجب‌التعلیم را شناسایی و هنرستان یا دبیرستان و هر مرکز آموزشی مورد نیاز را در این منطقه احداث کنند.

سومین مصوبه دهستان زیلایی در حوزه پزشکی بود و احمدی خطاب به ایلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: بر اساس سطح‌بندی منطقه زیلایی نیازمند تیم پزشک خانواده هستیم و دانشگاه علوم پزشکی برای 11 هزار نفر جمعیت این دهستان تیم کامل از پزشک، روانپزشک، پیراپزشک و تیم کامل خانواده مستقر کند و طوری نباشد که یکسال بعد مردم این منطقه از نبود پزشک گلایه کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبه امداد و نجات در این دهستان از نبود نماینده هلال احمر در سفر به زیلایی انتقاد کرد و گفت: هلال احمر که در روزهای خوش مردم نیست وای به روزی که مردم در تنگنا باشند و به هلال ‌احمر نیاز داشته باشند.

وی خطاب به نماینده مردم بویراحمد و دنا گفت: زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی عدم حضور هلال احمر در این نشست را به مسؤولان مربوطه در پایتخت انعکاس و موضوع را پیگیری کند، ضمن اینکه با همکاری راهداری و ستاد بحران استانداری پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در زیلایی ایجاد شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دیگر مصوبه دهستان زیلایی که به بخش صنعت اختصاص داشت پرداخت و گفت: برای 11 هزار نفری که در زیلایی زندگی می‌کنند براساس ظرفیت واحد صنعتی تعریف شود چرا که در این منطقه به دنبال ایجاد اشتغال و فرصت شغلی هستیم.

احمدی با تأکید بر اینکه شاخص‌های سوادآموزی در زیلایی مورد بررسی قرار گیرد، عنوان کرد: کودکان بازمانده از تحصیل سنین 10 تا 15 سال و افراد واجب‌التعلیم در این منطقه شناسایی شوند، همچنین فنی و حرفه‌ای وظیفه دارد بر اساس نیاز منطقه مهارت لازم را آموزش دهد.

وی با اشاره به تعریف طرح توانمندسازی توسط کمیته امداد امام افزود: احداث ایستگاه پمپاژ نیاز مردم است که آب منطقه‌ای مطالعات لازم سد خرسان را برای پمپاژ آب مطالعه کند.

وی در پایان تأکید کرد: نظارت بر اقدامات دستگاه‌ها و عملیاتی کردن مصوبات با حوزه اقتصادی استانداری است که مدیران در 15 روز آینده اقدامات خود را ارائه کند.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
خدمت جناب آقای مهندس احمدی استاندار محترم سلام عرض نموده به استحظارمی رساند که ما اهالی روستای های دلیرچ مرکزی دلیرچ علیا وسفلی وچندین آبادی این منطقه که از نداشتن جاده آسفالت رنج می بریم عاجزانه از حضرتعالی جهت بازدید از این منطقه محروم دعوت بعمل می آوریم ومنتظر قدوم مبارک حضرتعالی هستیم لازم بذکر است که این روستا دارای سه شهید ویک آزاده وچندین جانباز می باشد واز نظر اقتصادی قطب گردوی استان است وبعد از 40سال که از انقلاب می گذرد متاسفانه فاقد جاده اسفالت می باشد درضمن جاده این روستا ها به جاده اصلی فقط 17 کیلومتر می باشد وقریب به 12 سال پیش جهت اسفالت آماده ولی همچنان مردم چشم انتظار مسئولین هستند به فریاد این مردم برسید
جواب دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
شما کدام اداره کار می کنی که این قدر بیکاری هر وقت هر جا موضوعی بیان می شه می نویسی جاده دلی رچ چه شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
0
0
همه اش حرف دستای روحانی را از پشت بستی
نام:
ایمیل:
* نظر: