به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۷۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳
اکران ۳۱ نمایش در جشنواره تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم به میزبانی سمنان از سیزدهم تا هفدهم دی ماه برنامه‌ریزی شد.

سمنان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اکران ۳۱ نمایش در جشنواره تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم به میزبانی سمنان از سیزدهم تا هفدهم دی ماه برنامه‌ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشید فلاح عصر سه‌شنبه در نشست خبری جشنواره تئاتر جاده ابریشم در سالن همایش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: از مجموع ۳۱ نمایش متقاضی این جشنواره ۱۱ نمایش خیابانی و ۲۰ نمایش به صورت صحنه‌ای است.

وی ادامه داد: اکران نخستین نمایش از جشنواره تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم از سیزدهم دی آغاز می‌شود و برای هر نمایش یک اکران برنامه‌ریزی شده است، اما برای نمایش خیابانی در صورت تمایل اکران تکرار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: گروه‌های نمایشی از استان‌های البرز، همدان، فارس، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، اصفهان در این جشنواره شرکت خواهند داشت.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰۰ هنرمند در جشنواره منطقه‌ای تئاتر جاده ابریشم شرکت خواهند کرد و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان سمنان نیز از جمله برنامه‌ریزی‌ها است.

فلاح تصریح کرد: با توجه به انتخاب استان سمنان به‌عنوان پایتخت راه ابریشم ایران و تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای عضو جاده ابریشم در کشور چین و به‌عنوان یکی از چهار استان برگزارکننده تئاتر منطقه‌ای کشور جشنواره‌ تئاتر منطقه‌ای در استان سمنان با نام جاده ابریشم برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: دبیرخانه سوگواره ملت امام حسین (ع) به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی آغاز به کار می‌کند و مخاطبان تا بهمن‌ماه فرصت ارسال اثر دارند.

وی اضافه کرد: جشنواره تئاتر منطقه‌ای جاده ابریشم با مشارکت همراهی شهرداری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان نیز گفت: نامگذاری جشنواره منطقه‌ای استان سمنان به عنوان جاده ابریشم، زمینه معرفی هنری این استان را در عرصه ملی و بین‌المللی فراهم کرده و در الگوسازی گردشگری پایتخت جاده ابریشم ایران (سمنان) موثر خلاقانه است.

امیر کرم‌زاده افزود: با توجه به حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند در این جشنواره، برنامه‌هایی برای بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان سمنان برنامه‌ریزی‌شده است تا در کنار برگزاری تئاتر، استان سمنان نیز معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان بیش از یکهزار هنرمند از استان سمنان عضو صندوق هنر هستند.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: