به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۹۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

خبردنا- تیم ملی فوتبال ایران در ادامه مسیر خود در جام ملت‌های آسیا به احتمال زیاد برای رسیدن به فینال باید از سد تیم ملی ژاپن و قطر عبور کند.

پرونده مرحله مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در دوحه با معرفی چهره تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی بسته شد. این رقابت‌ها به میزبانی قطر با حضور ۲۴ تیم و از روز جمعه ۲۲ دی ماه با برگزاری دیدار قطر و لبنان آغاز شد. قطر، تاجیکستان، استرالیا، ازبکستان، سوریه، ایران، امارات، فلسطین، عراق، ژاپن، اندونزی، کره‌جنوبی، بحرین، اردن، عربستان و تایلند؛ ۱۶ تیم راه یافته به مرحله یک‌هشتم این مسابقات هستند.

تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه C این رقابت‌ها موفق شد مقتدرانه با ۹ امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک هشتم نهایی شود. یوزهای ایرانی ابتدا با نتیجه ۴ بر یک تیم ملی فلسطین را مغلوب کردند و در ادامه موفق شدند با یک گل هنگ‌کنگ را از پیش رو بردارد. در نهایت نیز با برتری ۲ بر یک مقابل امارات راهی مرحله حذفی شدند.

با توجه به قرعه‌کشی که قبل از شروع مسابقات انجام شده بود تیم ملی کشورمان باید در این مرحله مقابل یکی از سه تیم برتر گروه‌های A,B,F می‌رفت که در نهایت تیم‌های سوم گروه A و F نتوانستند جواز حضور در این مرحله را کسب کنند و تیم ملی سوریه از گروه B با چهار امتیاز موفق شد یکی از چهار تیم برتر سوم گروه‌ها لقب بگیرد.

در سمتِ جدولِ تیم ملی فوتبال ایران تیم‌های ملی بحرین و قطر به عنوان صدرنشین و تیم‌های ژاپن، ازبکستان و تایلند در رتبه دوم قرار گرفتند و فلسطین که در گروه ایران قرار داشت و موفق شد به عنوان تیم سوم برتر صعود کند.

یوزها در صورت برتری مقابل سوریه به احتمال زیاد باید در مرحله یک‌چهارم به مصاف تیم ملی ژاپن بروند. سامورایی‌ها بر خلاف انتظار نتوانستند در گروه خود به عنوان صدرنشین صعود کنند و بعد از صعود به عنوان تیم دوم باید در این مرحله به مصاف بحرین بروند. بحرین در گروه پرحرف‌وحدیث و در روز پایانی به شکل عجیبی موفق شد در عین ناباوری به عنوان صدرنشین بالاتر از کره‌جنوبی و اردن راهی مرحله حذفی شود.

تیم ملی کشورمان که دوره گذشته در مرحله نیمه‌نهایی با شکست برابر سامورایی‌ها را راهیابی به فینال بازماند و در این دوره یک مرحله زودتر باید مقابل این تیم قرار بگیرد.

روی کاغذ به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای رسیدن به فینال، متعلق به میزبان این دوره از رقابت‌ها و مدافع عنوان قهرمانی یعنی تیم ملی قطر باشد. قطر با توجه به امتیاز میزبانی که دارد مسیر راحتی تا نیمه‌نهایی خواهد داشت و تیم ملی کشورمان در صورت عبور از ژاپن احتمالا باید مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی قرار بگیرد.

با این وجود تیم ملی فوتبال کشورمان نسبت به سمت دیگر جدول مسیر راحتی برای رسیدن به فینال دارد، جایی که یکی از تیم‌های استرالیا، عربستان، عراق و کره‌جنوبی از مدعیان اصلی صعود به فینال جام هجدهم هستند.

تیم ملی فوتبال ایران از مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا چهارشنبه ۱۱ بهمن از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه به مصاف تیم ملی سوریه می‌رود.

نام:
ایمیل:
* نظر: