به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۷۹۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
نشست اعضای شورای تأمین شهرستان با اعضای هیئت نظارت و اجرایی انتخابات و نمایندگان نامزد‌های انتخاباتی در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.

به گزارش خبردنا، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران خطاب به کاندیدای مجلس گفت: هر جرمی در ستاد، سخنرانی یا کاروانی صورت بگیرد مطابق با ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی، آن داوطلب و دست اندرکاران ستاد مسئول بوده و معاون در جُرم محسوب شده و مطابق با قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.

"محمدصدرا ادیبان" گفت: اگر تحریک یا ترغیبی توسط سخنران انتخاباتی صورت بگیرد و شخصی اقدام به رفتار‌های مُجرمانه از جمله اخلال در نظم عمومی، حمل سلاح اعم از گرم یا سرد کند، با تمامی اشخاص مرتبط با جُرم برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی افزود: به مسئولین ستاد‌ها اعلام کردیم ساعت ۱۰ شب باید ستاد تعطیل و قفل شود و هیچگونه ماشین یا جمعیتی در محل ستاد تجمع نکنند تا با ایجاد ترافیک به حقوق عامه تجاوز نشود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران با تاکید براینکه اگر به آنچه گفته شد توجهی نشود مسئولیت آن با رئیس ستاد انتخاباتی است، اظهار داشت: هر کاری دارید در داخل خود ستاد انجام دهید و به داخل خیابان‌ها به بهانه پذیرایی نیاید چرا که ترافیک ایجاد می‌شود.

ادیبان با بیان اینکه تلفن مسئولین ستاد باید در اختیار اعضای شورای تأمین قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تخریب، تهدید،تحریک و توهین نسبت به سایر کاندیداها ممنوع و در همین راستا تاکنون سه مورد به کاندیداها تذکر شفاهی داده شده است.

وی با اظهار تاسف از اینکه هنوز گرفتار پروندهای کیفری در انتخابات گذشته در حوزه انتخابیه گچساران هستیم، یادآورشد: برخی از جوانان بدلیل اخلال در نظم عمومی سابقه دار شده و برای استخدام در دستگا‌های دولتی و اجرایی دارای مشکل هستند و خود را از نان خوردن محروم کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران گفت: در قانون مصوب شده هر کس دیگری را ترغیب، تهدید، تطمیع یا تحریک به ارتکاب جُرم بکند معاون در آن جُرم محسوب می‌شود

ادیبان با تاکید براینکه کاندیداهای انتخاباتی از افرادی که دارای سوابق کیفری هستند بعنوان بادیگارد در چپ و راست خود استفاده نکنند، تصریح کرد: در صورت مشاهده این افراد، در همان لحظه برخورد قضایی صورت می گیرد.

وی افزود: اشخاصی که در دوره‌های قبل به زندان معرفی شدند یا اسلحه به دست داشتند، اسامی آنها در لیست ما بعنوان مُتهم ثبت شده و البته به آن‌ها ابلاغ شده که حق ندارند در چپ و راست کاندیداها در سطح شهر بعنوان بادیگارد حضور داشته باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران با تاکید براینکه نیرو‌های فراجا، انتظامی و امنیتی به اندازه کافی توانایی دارند که امنیت شهر را تأمین کنند و این را در تمام انتخابات گذشته نشان داده اند، ادامه داد: عدالت در زمینه مکان و زمان سخنرانی کاندیداها تا حد امکان صورت گرفته و وظیفه تمامی ستاد‌ها همکاری با فراجا است.

ادیبان با تاکید براینکه در روز سخنرانی کاندیداها، راه‌اندازی هر گونه کاروان انتخاباتی در شهر و روستا ممنوع است، اظهارداشت: هرگونه تیراندازی و نشان دادن اسلحه جُرم بوده و مسئول ستاد باید این موارد را کنترل کند.

وی گفت: ما در همه جلسات کاندیداها بصورت محسوس و نامحسوس نیرو داریم و توسط دوربین، جلسات فیلم‌برداری می‌شود و اگر شخصی اسلحه همراه داشت همان لحظه با آن فرد برخورد قانونی صورت می گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران با بیان اینکه ما در بحث برقراری امنیت کوتاه نخواهیم آمد، خاطرنشان کرد: ما نیاز به اسلحه نداریم و اگر کسی قلم و زبان دارد نسبت به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو در نهایت آرامش اقدام کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: