به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۷۷۹
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷
اینکه گفته شود این موضوع از اساس نباید مطرح گردد به نظر حقیر حرفی سنجیده نیست و نخواهد بود و میتوان با درایت و ظرافت خاصی و تشکیل کارگروهی متخصص از همه تفکرات ، سلایق ، مناطق ، افراد متخصص ، صاحبنظران و پژوهشگران نسبت به این موضوع مطالعه و همه جوانب آن بررسی و چکش کاری شود و بطریقی که شایسته و بایسته است با نظرسنجی های استاندارد به رای و نظر مردم شریف که باید نظر نهایی را بدهند گذاشته شود ، بحمدالله مردم ما در عرصه های مختلف نشان دادند که بر پایه مردمسالاری دینی و در چارچوب اصول دموکراسی نظرات خود را اعلام و به اثبات رساندند
خبر دنا - مهندس امیرعباس هاشمی : این روزها که موضوع تغییر نام استان  " کهگیلویه و بویراحمد "  به بحث اول رسانه ها و مجامع و نشستها تبدیل شده است مطالب مکتوب ، مصاحبه ها ، اظهار نظرات و سخنرانی شخصیت های حقیقی و حقوقی استان را شنیدم و خواندم .

ارائه نظرات متفاوت و گاها متضاد نشان دهنده این بوده است که همه عزیزان دغدغه های خاص خود را دارند و انشالله بر اساس تکلیف و علاقه وافر به زادگاهشان قلم زدند و سخن راندند .

 اینجانب بعنوان فرزند کوچک این دیار قهرمان پرور و پر صلابت که سالها در بین مردمانش زندگی نمودم  با توجه به حساسیت موضوع بر خود فرص دانستم نکاتی را خدمت بزرگواران عرض نمایم :

از همه موافقین و مخالفین این مبحث خواهان و خواستارم در بیان عقیده و نظراتشان جانب انصاف را رعایت و از پرداختن به مطالبی که خدای ناکرده به ایل و گروه و منطقه ای جسارتی شود بپرهیزند چرا که بافت اجتماعی این استان بگونه ای است که همه بخشها ، مناطق ، ایلات و طوایف آن در طول تاریخ در کنار یکدیگر با عزت و احترام زندگی و پیوندهای ناگسستنی بوجود آورده اند . عقیده دارم شنیدن و خواندن مطالب موافقین و مخالفین میتواند سبب یک خروجی گردد که در هرصورت به صلاح استان باشد .

اینکه گفته شود این موضوع از اساس نباید مطرح گردد به نظر حقیر حرفی سنجیده نیست و نخواهد بود و میتوان با درایت و ظرافت خاصی و تشکیل کارگروهی متخصص از همه تفکرات ، سلایق ، مناطق ، افراد متخصص ، صاحبنظران و پژوهشگران نسبت به این موضوع مطالعه و همه جوانب آن بررسی و چکش کاری شود و بطریقی که شایسته و بایسته است با نظرسنجی های استاندارد به رای و نظر مردم شریف که باید نظر نهایی را بدهند گذاشته شود ، بحمدالله مردم ما در عرصه های مختلف نشان دادند که بر پایه مردمسالاری دینی و در چارچوب اصول دموکراسی نظرات خود را اعلام و به اثبات رساندند .

اینجانب عقیده دارم تغییر نام یک استان یا منطقه به تاریخ پربار و فرهنگ آن آسیبی وارد نمی کند و پیشینه فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی هر سامانی همواره ثابت خواهد ماند . همچنانکه بودند استانها و شهرهای متعددی که در طول تاریخ بارها تغییر نام دادند .

مضافا اینکه چه این تغییر نام اتفاق بیفتد و چه نیفتد حسن بزرگی که باعث خواهد شد اینست که همه در یک موضوع خاص نظرات خود را بیان و البته محترم شمرده خواهند شد .

این را هم بدانیم که بحث تغییر نام یک استان تنها به درون استان بستگی ندارد و باید در سطح دستگاههای ملی و حاکمیتی نیز طرح و مورد مطالعه مجدد و عمیقی قرار گیرد و بنوعی هر سه قوه می بایست در این زمینه اظهار نظر نمایند چرا که موضوعاتی چون تقسیمات کشوری ، ثبت احوال ، ثبت اسناد و .... را تحت تاثیر قرار خواهد داد . 

بی شک تغییر نام استان پروسه ای زمانبر و طولانی خواهد بود و هزینه هایی نیز در پی خواهد داشت اما در قانون نیز برای امور پیش بینی نشده ردیف های بودجه ای خاص در نظر گرفته شده است و اگر عزیزان به قانون تغییر نام استان باختران به کرمانشاه که در  ۱۸ فروردین ۱۳۷۲ در دوره چهارم مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید مراجعه کنند میتوانند تبصره های قانونی و حتی مشروح جلسه را مطالعه و بعنوان یک تجربه قانونی در کنار سایر اظهار نظرات هم استانی ها قرار داده و انشالله نتیجه ای مطلوب را حاصل نمایند .

به همه اندیشمندان و صاحبنظران و مسئولین گرانقدر منطقه و نمایندگان محترم استان در مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بعنوان برادر کوچکتر پیشنهاد میدهم با مد نظر قرار دادن همه موارد بگونه ای عمل گردد که سایر موضوعات و مشکلات عدیده استان تحت تاثیر قرار نگیرند و خدای ناکرده فراموش نگردد  . رجاء واثق دارم با در نظر گرفتن اولویتها ، رضای خداوند و مردم متدین و شریف استان حاصل خواهد شد .
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اقتصادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
امروز یه مراسم ختمی تو سوق بود حاج آغا که سخنران بود گفت ایما 24 ساعت فیلم کره ای ایبینیم و ایتریم بگوییم یونگ مونگ هو یا جومونگ و...صدتا اسم بازیگرل کره ای و چینی اوسو نیتریم بگوییم کهگیلویه بویراحمد..
Kamran
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
عزیزان اسم استان خیلی هم خوبه و نیاز به تغییر نداره.اگه خدای ناکرده اسم استان عوض بشه اونموقع طبق قانون باید مدارک شناسایی و سند ها و چیزای اینجوری هم باید عوض بشن بر طبق اسم جدید و اونوقت با این شرایط بد استان مشکلات چند برابر میشه.با تغییر اسم مشکلات استان درست نمیشه ولی با تغییر مسولان و اوردن مسولان لایق استان پیشرفت میکنه.
غریبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
نام استان باید تغییر کند
ایت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
حالا مامیتونیم بگیرم بقیه که نمیتونن چکارکنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
نام استان دیر یا زود تغییر نیکند و هیچ خللی در اصالت و هویت و پیشینه مردم شریف ایجاد نمیکند
جناب عادل خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
0
0
جناب عادل خان علی بازی .
اولا متاسفم برای مردمان استانی که بازیجه شما شدند و هر روز با تیتری آسایش مردم را بهم می زنی امسال برای اولین بار در تاریخ استان همدلی بین نمایندگان استان بوجود آمده بود و و کم کم داشت اون فضای بویراحمد . گرمسیر . گچسارانی دهدشتی و در بعد سیاسی هم تاثیر گذاری سیاسیون افراطی کمرنگ می شد . ولی متاسفانه این جرقه ای که شما زده اید با عث گردید شکست خوردگان سیاسی که توان دیدن رشد و توسعه استان را از اهرم های دیگران راندارند شروع کنند به دامن زدن به این اختلافات .
انتظار می رود با بصیرتی که در شما سراغ دارم کمی واقع بینانه تر به این موضوع بپردازید
ماهان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
0
0
نام استاد خوبه
نام:
ایمیل:
* نظر: